Belépés Regisztráció | Elfelejtett jelszó

FOTÓ
MÉDIAAJÁNLAT

CINESTAR - A CITISTAR.HU videogaléria
a Videótartalmak feltöltése folyamatban, a galéria hamarosan indul...

Erdélyi körút

Egy Erdélyi körutazás története

Hosszú szervezés és előkészületek után 26-an elindultunk, hogy csodát lássunk!

Hajnali egy órakor már el is hagytuk Szombathelyt, aztán M86, majd M1, s itt csatlakozott hozzánk 1 fő, aztán Csömörön még kettő fő, majd Szolnoknál még egy házaspárt felvettünk.

Reggelre Nagyváradon voltunk, ahol szinte minden Ady Endréről szólt. Egy kellemes reggeli séta, kávézás a Sebes Körös partján egy elegáns kávézóban, majd meglátogattuk az Ady emlékházat.

Egy történész - aki egyben Ady kutató is - tartott nekünk idegen vezetést, előadása során többet megtudtunk Ady Endréről, mint amit 8 éven át az iskolában tanítottak nekünk.

Délután indultunk tovább első szálláshelyünkre, Kalotaszentkirályra., de útközben még lenyűgözött mindnyájunkat a Király hágó, ahol egy rövid felfrissülésre megpihentünk.

Első erdélyi éjszakánkat ebben a kicsi, de annál kedvesebb, barátságosabb falucskában töltöttük, ahol házigazdáink maximális vendégszeretetét élvezhettük. Egy finom vacsora, nagy beszélgetések, aztán jól esett az alvás.

Reggeli után úgy búcsúztunk, ide még biztosan visszajövünk. Mindösszesen 60 kilométer megtétele után máris Kolozsváron találtuk magunkat.

Igen, azt gondolom ezt a várost mindenkinek látni kellene. Itt található Mátyás szülőháza, a Fő téri szobor csoport előtt szinte megborzong az ember. Igazi nyüzsgő nagyváros az összes látnivalójával együtt.

Városnézés, kávézgatás, fotózkodások után célba vettük a Tordai hasadékot.

Nem volt köztünk senki akit ne érintett volna meg a hely varázsa. Azok a sziklák, a legenda, a völgyben pedig Torda városa.

Sajnos tovább kellett buszoznunk, hisz a második éjszakánk egy Csík megyei falucskában terveztük, ahol már nagyon vártak minket. Estére oda is értünk. Lepakoltuk csomagjainkat, elfogyasztottuk a finom vacsorát, aztán senkit nem kellett elringatni.

A további napokon innen indultunk reggel, s ide érkeztünk vissza esténként.

Jártunk a Szent Anna tónál, a Csíksomlyói pünkösdi búcsú helyszínén, ahol elénekeltük a székely és a magyar himnuszt, bementünk a kegytemplomba, s ittunk a forrásvízből is.

Majd egy olyan nap következett amikor a Békás szoros és a Gyilkos tó tárult a szemünk elé. Egyik barátom a következőt mondta nekem ott.

„Tudod itt lehet fotózkodni, erről lehet mesélni, de igazán azt hiszem, ezt élőben kellene minden magyarnak látni.”

Lementünk a Parajdi sóbányába, hoztunk sót, hoztunk onnan származó köveket, majd vásároltunk a híres kézművesek alkotásaiból Korondon.

Hazafelé még útba ejtettünk egy SAJTMESTERT, ahol mindenki kedve szerint válogathatott a finomabbnál finomabb sajtokból, de volt ott méz, pálinka, juhtúró, lekvárok, s még sorolhatnám.

Élményekkel tele, s fogadalmat téve, hogy visszatérünk, haza felé vettük az irányt, s késő éjszaka meg is érkeztünk.

Balogh Tibor

nyomtatható változat nyomtatható változat ajánlás e-mailben ajánlás e-mailben ugrás a lap tetejére ugrás a lap tetejére

Hírek Fórumok Szavazások
Citistar Selencion 2010
Citistar Selencion 2010 díjazottak
Interjú Bognár Tamás FIFA játékvezetővel

Candice Swanepoel topmodell képei
Candice Swanepoel szupermodell szexis képei.
David Finnegan
David Finnegan és a csapata 6 Sense  széles körű tapasztalattal, vizuálisan hatásos életmód képeket készít.
Imogen Thomas bikinis képei
Imogen Mary Thomas, brit színésznő, modell, szépségkirálynő és valóságshow szereplő.
Interjú Horacsek Ági sminkmesterrel

Interjú Kolesza Edit fotóssal
Állati jó
Photoshop
Interjú Marjai Judit fotóművésszel
A Victoria
A Victoria's Secret gyönyörű modellje, Candice Swanepoel
Legyen a kezdőlapom | Hozzáadás a kedvencekhez | Adatkezelési tájékoztató | Impresszum | Felhasználási feltételek | Szerzői jogok
Copyright © 2008. Citistar. - All rights reserved.